Rzeczoznawca Samochodowy - kosztorys naprawy

 

Rozbity samochód bardzo często oznacza dla poszkodowanego długą i trudną drogę do odzyskania należnego odszkodowania. Należy jednak pamiętać, że w znacznym stopniu zależy to o nas samych.

Moje biuro zajmuje się ekspertyzami na potrzeby rynku motoryzacyjnego i maszynowego. Nasza oferta skierowana jest do podmiotów gospodarczych oraz klientów indywidualnych. Posiadamy wiedzę i nowoczesne narzędzia umożliwiające wykonanie ekspertyz na najwyższym poziomie.


Wykonujemy ekspertyzy z zakresu techniki samochodowej i maszynowej oraz opinie dotyczące wypadków i kolizji drogowych. Dokładny opis oferty znajduje się w zakładce oferta.
Na naszej stronie znajdziecie Państwo informacje, które będą pomocne przy zakupie używanego samochodu, załatwianiu formalności związanych z naprawą samochodu oraz wiele innych.


W razie wypadku kierowca bez OC płaci średnio 9 tys. zł odszkodowania (źródło: http://biznes.pl/)

 O jedną czwartą wzrosła liczba kierowców bez polisy OC - wynika z komunikatu Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego. W razie wypadku kierowcy bez OC sami muszą oddawać pieniądza za spowodowane szkody, średnio ok. 9 tys. zł.

Zgodnie z informacją UFG, rekordzista ma do oddania ponad 1,5 mln złotych. "W ubiegłym roku UFG rozpoczął odzyskiwanie należności za ponad 3,1 tysiąca wypadków, to jest o 600 więcej niż rok wcześniej" - podano w komunikacie.

Według UFG osoby decydujące się na jazdę bez polisy OC ryzykują coraz więcej: rośnie bowiem nie tylko liczba, ale i wartość odszkodowań wypłacanych przez Fundusz za spowodowane przez nich wypadki. UFG ma bowiem obowiązek odzyskiwać wypłacone przez siebie sumy - od nieubezpieczonych sprawców wypadków drogowych. Tylko w ostatnim roku wystąpiono do kierowców bez OC o zwrot 28,4 mln złotych, o prawie 5 mln złotych więcej niż rok wcześniej.

"Warto pamiętać, że odpowiedzialność nieubezpieczonego sprawcy jest nieunikniona" - podkreśla cytowana w komunikacie kierownik Wydziału Regresów UFG Izabela Pintscher. "Nawet jeżeli w danym momencie nie dysponuje on majątkiem, w odpowiednim terminie ponownie kierujemy sprawę do komornika i postępujemy tak aż do skutku" – ostrzega.

UFG zapewnia, że podejmuje również działania mające na celu zwiększenie efektywności w ściąganiu odszkodowań od nieubezpieczonych sprawców wypadków nie tylko w kraju, ale również zagranicą.

Zgodnie z danymi Funduszu najczęściej kierowcy bez polisy OC muszą oddawać odszkodowania nie przekraczające 10 tys. złotych. Jednak w ostatnim roku najbardziej dynamicznie, bo o 36 procent, rosła liczba spraw o zwrot świadczeń w przedziale 10-50 tys. złotych.

"Z kolei największy regres sięga 1,5 mln złotych. Tyle aktualnie wynoszą roszczenia poszkodowanych w wypadku, w którym kierowca tira postanowił zawrócić na autostradzie, we mgle. Na wykonującego niedozwolony manewr tira wjechały rozpędzone auta. W wypadku zginęło kilku młodych mężczyzn" - poinformowano.

UFG wskazał, że w 2012 r. prowadził 19,4 tysiąca spraw o zwrot odszkodowań wypłaconych ofiarom wypadków spowodowanych przez kierowców bez OC, również w latach poprzednich.

W komunikacie podkreślono, że nieubezpieczonych sprawców wypadków czekają poważne konsekwencje finansowe. UFG jest zobowiązany do dochodzenia nie tylko odszkodowania wypłaconego ofiarom wypadku, ale również wszystkich kosztów związanych z obsługą tej wypłaty. W związku z tym nieubezpieczony kierowca musi liczyć się z koniecznością zapłaty: kary za brak OC (dla samochodów osobowych to 3,2 tys. złotych), mandatu podczas kontroli drogowej (50 złotych), odszkodowania za spowodowany wypadek, wraz z kosztami UFG. Zaznaczono, że poniesienie tych kosztów i tak nie zwalnia z konieczności wykupienia polisy OC.